söndag 4 mars 2012

Lekstuga


Dagens lilla utflykt blev till den underbara lilla trähusstaden Hjo och den lilla butiken 
Vita ranunkler, och betoning på liten, för det var nog den minsta butik jag sett, men gullig!
 Det var första gången som jag var i butiken, kommer nog bli fler.
Marie som har butiken var tyvärr inte där, hade varit trevligt att få byta några ord. Hon låg nämligen i influensan, stackarn, hoppas hon blir frisk snart. Men jag fick äran att träffa hennes fina mamma, som jag pratade en del med.
Köpte inget, för syftet med utflykten var något helt annat egentligen.



Nämligen den här...


Så perfekt lekstuga.



Precis lagom, och när barnen inte vill leka i den mer så funkar den alldeles utmärkt till ett litet förråd :)



En sådan ska vi ha, kanske lite större.


 Så här såg det ut utanför Maries lilla butik Vita ranunkler.


Jätte fin dörr. Vedkorgen stod min sambo och höll i, hade varit fin med ved i.



Nu ska jag bara prata med vår egen snickare, inte alla som har en egen, fniss, så han kan hjälpa oss att bygga en sådan i sommar...åhh längtar redan att få måla och sen inreda den till tjejerna.
De kommer bli överlyckliga, de vill ju inte att vi ska riva den gamla, med den rasar snart ihop av sig själv!



Ni ser ju själva, den ser inte klok ut, den ska bort!



Den nya kommer bli vit som vårt hus också ska bli. Det kommer bli sååå fint.



Ha en fortsatt trevlig söndag 


Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar