tisdag 18 november 2014

När drömmen blir sann



Nu var det evigheter sen jag skrev här...inget att skylla på
egentligen men haft en hel del annat att syssla med.

Jag har alltid drömt om att ha en egen butik, en butik med kläder,
inredning, accessoarer, väskor, skor, klockor, lampor,
med det där lilla extra, som inte finns här där jag bor. Att kunna
erbjuda en bra service till kunderna, det där lilla extra som faktiskt inte
är så svårt att ge, men som så många inte ger.

Jag vill att kunderna ska känna sig omhändertagna, att bli ihågkomna,
att vilja komma tillbaka, att de ska kunna få känna sig unika i sina
val, och få uppleva något annat än i andra butiker.

Den drömmen har nu blivit sann!!!
Jag nyper mig fortfarande i armen på dagarna när jag står i butiken
för att jag ska fatta att detta verkligen är sant...

Sååå underbart glad att alla pusselbitar äntligen föll på plats!!

Eftersom vi öppnar mitt i en säsong (öppnade för 3,5 vecka sedan)
så har vi inte fått in allt vi vill ha (jag och min sambo har den ihop)
men om ett år så borde vi ha det :) 
I allafall så till våren har vi fått in en hel del andra märken på
tjejsidan och inte vilka märken som helst, utan flera som jag älskar,
och hoppas att mina kunder också kommer att älska såklart!

Här kommer en bildkavalkad från renoveringen av butiken 

Del 1


Direkt när vi hade fått nyckeln drog vi ner till butiken och började röja.
Så här såg den ut...vi hade dock hunnit ta ner en del innan kameran
kom fram...


 Fula plattor i taket och konstiga lösningar med olika rör!


Från andra hållet. Den är inte så stor, bara 42 kvm.



 När vi plockade ner plattorna hittade vi original taket...med en gammal
fuktskada...



 Hittade även en gammal skada i väggen...men som vi åtgärdade
naturligtvis!



När alla plattor och fula lampor tagits ner såg vi vilken rymd
det blev!



Taket skrapades rent på flagor, vilket gick väldigt lätt faktiskt :)



Bakom gipsväggen hittade vi råspont...vilken lycka!!!
Hur kan man vilja dölja något sådant??



Det blev en hel del skit som drogs ner.



Glasfiberväven åkte också ner! Fy för glasfiberväv...såååå fult!!



Utanför...vi jobbade helt öppet hela tiden och det var många som
kom förbi och tyckte det var spännande och roligt med en ny butik.



 Taket målades matt svart.



 Dom första paketen som kom var från Sixty days!
Vilken lycka...vilka kläder! Vi blir ensamma om det märket i stan :)



 Sambon spray målade kabelstegen som smälte in i taket.



Färgen på butiksskylten skulle väljas.



Väggarna målade jag med Kalklitir, en underbar kalkfärg från Island.



 Så här blev färgen när den torkat. Grå flammigt och väldigt snyggt.



Råsponten laserade jag i en grå/brun nyans. Blev otroligt bra.



 Fler paket kom...denna gång från Nic & Mel med klockor, väskor,
plånböcker och mobilskal i läder.



 Den apfula plastmattan ville vi inte ha, så vår vän snickaren,
la in ett brädgolv. Men ser ni...det blev helt fantastiskt snyggt!!!



 Vilket golv!!! Vilken lycka!!!



Såå snyggt! Nästan som en dansbana ;)



 Sent på kvällen laserade jag golvet i samma färg som råsponten.
Bräda för bräda, på knäna, med pensel...
Har fortfarande ont i knäna än idag...två månader senare...



 Men så fint det blev sen, en grå/brun nyans.



Blev mer än nöjd kan jag väl säga.



Fick fler paket, detta från Filucca Lou...underbara smycken!
Och väldigt overkligt men fantastiskt kul att få se sin
butiks namn på paketet...Mr & Me



Golvet lackade jag tre gånger med båtfernissa, en högblank lack.


Mer bilder en annan gång!
Och jag kommer berätta mer om min resa att starta eget.

Ha en fin fin tisdag!!



Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar