torsdag 21 maj 2015

Boho stilen är min grej



Älskar verkligen boho chic-stilen. Avslappnat men ändå
klätt om ni förstår vad jag menar. 
Och det ligger verkligen i tiden just nu...både i inredning
som kläder...helt underbart!

                                              Mörka trägolv eller vitmålade, vita väggar,
mörka möbler, trämöbler, fjädrar, gröna växter, lite afrikanskt,
lite indiskt, hampamattor, halmhattar, himmelsäng,
linnelakan, linnegardiner, fint porslin, 
urnor, kelimmattor, slitna skinnsoffor, mönstrade kuddar,
snäckskalslampor, kaktusar m.m.

 Åhhh såååå fint...enkelt, lite olika mönster men så fint ihop!
Gillar verkligen alla kuddarna i soffan.



 Vi har en lång korridor i vårt hus...den skulle gärna få se ut så här!


 Har liknande himmelsäng hemma, och linnelakan...sover bara i linnelakan och 
älskar det!

 Vem vill inte ha en sån här lampa...stämmer så bra på min sambo...;)


 Kärlek på dessa lampor!


 Överkastet, sängbordet, sänggaveln, lampan...åhhh.


 Precis så här...trägolv, gammal urna, sliten skinnsoffa i naturskinn,
sliten matta, fin tygväska, vita väggar och snäcklampa...perfekt!


 Härligt kök med ett underbart slitet träbord, vackra lampor i skirt vitt tyg,
blandade stolar.


 Vill ha allt på denna bild!!! Är helt käääääär!


 Hur snyggt och enkelt är inte detta...tänker på Grekland när jag ser denna bild!
Vita putsväggar, enkla mörka träkrokar på väggen där det hänger en sjal, hatt och
väska, en underbar kaktus och lite annat fint.





 Sen finns det ju såååå mycket snygga kläder som passar
denna stilen...kaftaner med fransar eller utan, slitna
jeansshorts, vintageskärp med pengar, broderade tjocka bomullstyger,
väskor med fransar, långa halsband, moccasiner, boots,
blusar i tunna tyger med mycket vidd, headbands, kroppssmycken,
lager-på-lager, snäckor, linnetyger, slitna väskor,
saltvattenhår...älskar verkligen denna stil!
Detta ÄR jag!

 Har samma modell fast med en annan batik...såååå vacker!


 Så vacker...vill ha!!!



 Enkelt och snyggt...jeansshorts, coola vintageboots, en 
lång kimono, häftig tischa och saltvattenshår.


 En sån här fick jag tag på fast i lite andra färger på broderiet,
de är ju unika och ingen är lik den andra...kommer få hänga på min vägg
i tv-rummet.


 En Elliot Mann väska...åhhh vill ha.


 Snyggt halsband av träkulor och en tofs, så fint så.


 Asballt med massor av konstgjorda blommor hängandes i taket.
Kanske skulle göra detta i ena dotterns rum :)


 Denna blus har jag...den finaste jag har...från SixtyDays


 Man kanske skulle hänga sina fina kläder så här hemma.


 Jag tycker detta är såååå snyggt...perfekt att ha på festival i sommar.


 Ytterligare en snygg outfit...enkelt men sååå fint!


 Har letat hur länge som helt efter en liknande klänning som på
denna bilden men hittar ingen...hojta om du vet var jag kan få tag på en
där tyget och spetsen är i olika färger!


 Underbar jacka från Scotch and soda.


Kärlek!


 Vackert...det där rosa håret skulle jag kunna tänka mig oxå :)


 Att ha på huvudet eller i ett hörn hemma...går vilket som.


 Långklänningar är alltid fina på sena varma sommarkvällar 
när man sitter i trädgården och sippar på ett glas rosé.


 Fina spetsunderkläder...gör inget att dom syns lite då under en
tunn klänning eller blus.


Fin broderad tunika/klänning, tillsammans med sandaler eller moccasiner,
med ett skärp nerhasat på höfterna, utsläppt lite rufsigt hår,
en gammal sliten axelremsväska...kvällen är liksom räddad!


Alla bilder kommer från min Pinterest


Önskar er en fin och solig kväll!



Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar