torsdag 9 februari 2012

Att ha en fin vän





Idag tog jag en fika med min fina vän Johanna. Vi har egentligen inte känt varandra så himla länge, ca 1,5 år. Ja eller vi har vetat om varandra i över 18 år, var nämligen bästa kompis med hennes ex en gång i tiden. Men vi har inte umgåtts förrän till förra hösten då vi träffades ute genom en gemensam kompis, på en spontan AW. Hon, Johanna alltså hade gått och trott i alla år att jag hade haft ihop det med hennes ex, men nehe du det har vi aldrig haft, men han var min absolut bästa vän, som jag tyvärr inte längre har någon kontakt med idag...

Hur som helst så hade vi väldigt roligt den där kvällen för ca 1,5 år sedan och sa att detta
måste vi göra om! Och det har vi, flera gånger om.
Jag trivs väldigt bra i hennes sällskap, vi kan prata om allt, och det gör vi, så tiden räcker liksom nästan aldrig till. Jag skulle kunna sitta och prata i timmar, och skratta, det gör vi också. Det kan gå flera veckor innan vi ses nästa gång, ändå känns det som det var igår, det är det som är det braiga med Johanna. Man kan vara precis som man är och det gillar jag! 

Hon frågade mig om jag ville hänga på till Rondo, Göteborg i september för att se på Lena Ph, shoppa och bo över på hotell...såklart jag vill!! Weeehooo längtar redan, det kommer bli super. Har sett Lena tidigare både på Rondo och Berns, och gillar henne skarpt, she´s my kind of girl.

Ja i alla fall, det jag skulle komma till är, att jag har insett med åren att man ska omge sig med människor som man gillar och som gillar dig tillbaka, som ger dig energi, glädje, värme, som finns där oavsett. 
De som gör att du mår dåligt, ger dåliga vibbar och som gör dig obekväm, de ska ratas...varför umgås med människor som inte kan ge dig något (och nu menar jag inte presenter), oavsett om det är släkt, vänner arbetskamrater, grannar etc.

Johanna är en sådan person som ger mig något, henne kommer jag aldrig att släppa :)


Ta hand om dom ni gillar!


Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar