onsdag 15 januari 2014

Dags att ta tag i renoveringen i huset



Nu är det andra dagen jag är hemma med en liten sjukling hemma.
Det har gjort att jag har haft tid till att tänka på renoveringen
av huset igen...och det känns skönt!
Det har liksom legat nere väldigt länge men nu vill jag ta tag
i den igen.

På tur är det ju vårt kommande sovrum, eftersom vi fortfarande
sover i vardagsrummet/köket. Men vardagsrummet behöver också
färdigställas, även om jag gillar de bredspacklade väggarna...

Här kommer iallafall lite inspirations bilder för vardagsrummet.



En gammal Howard soffa har jag länge velat ha,
eller helst två.





Taket ska målas och en takrosett skall sättas upp.
Sen skulle jag vilja ha en himla massa glödlampor i långa kablar
hängandes över vardagsrumsbordet.





Kolla vad läckert med så många lampor...ser ut som spindelväv.





 Gärna med ett varmt sken och så man ser trådarna.
Dessa var underbara!





Skulle gärna vilja kakla ena väggen också...




Bilden kommer härifrån.
Eller klä väggen med dessa underbara plattor...





Skulle även vara sååå coolt att få upp en sån här vägg i järn och glas!





Eller om man hittar en sån här vikvägg från nån gammal verkstad :)





Bilderna kommer från pinterest
Har varit inne på att ha vita väggar men jag vet inte.
Gillar mer och mer det lite murriga, som på den här bilden.
Kolla även in det super läckra bordet!!




Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar