torsdag 15 november 2012

Jul i vårt hus



Igår målade jag köksfönstren för tredje och sista gången.
Dom blev jätte fina. Så idag fick jag sån lust att
ta fram julstjärnorna som jag köpte på IKEA för några veckor
sedan. Tog även en sväng förbi stan och handlade lite julblommor,
julte, och en julklapp faktiskt.

Efter maten städades huset, badrummen skurades och nya
lakan sattes på sängen...så skönt när huset är rent :)
Imorgon kommer mina barn hem och då ska vi fortsätta
med julpyntet. Är inte så mycket för tomtar och julgardiner
och annat krimskrams. Har mest vitt med en nypa rött.
Och på lördag ska vi baka lussebullar, lyssna på julmusik och bara gå
runt och skrota hela dagen och längta efter julen.

Bilder kommer i helgen, det är på tok för mörkt när jag kommer
hem efter jobbet så det är så gott som 
omöjligt att få till det med kameran...

Polkagrisar hör till julen och får bidra med det röda i inredningen.


 Snö vill vi också ha snart...fast bara lagom mycket.


Bilderna är från Pinterest.
I år ska jag banne mig få till ett fint pepparkakshus!

Nej nu är det dags att lägga sig i vår nybäddade säng.
Sov gott!



Kram


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar