måndag 5 augusti 2013

Helsingborg levererar



Igår kom vi hem från vår lilla tripp till Helsingborg...vill tillbaka!!!
Alltså det är så fruktansvärt vackert där nere och det finns allt,
eller iallafall mycket mer än hemma hos oss.
Underbart väder hade vi hela tiden också. 

Jag fick äran att träffa och umgås med vackra Sabina som jag träffat
genom Instagram...så mysig tjej! Måste åka ner snart igen så
vi kan träffas och hinna prata mera...hade ju barnen med så det blev inte så
lång stund.

Barnen och sambon badade och jag tittade på...ha ha ha...är ju världens
badkruka. Shoppade lite och besökte underbara platser.

Vi var även där för att titta på fotboll naturligtvis, Eskilscupen, för vår Vilmer var med
för första gången, gick väl sådär, men går säkert bättre nästa år!

Vi bodde på Råå, som vi gjort tidigare, helt ok, barnen älskar stället.


Som alltid glömmer man en del hemma. Vi fick köpa en ny grill,
lila såklart :)


 Vi åkte även en sväng till Malmö för att besöka den nya köpcentrumet
Emporia. Väl värt ett besök om ni är i Malmö, stort och väldigt fräscht.
Sonen ville besöka Hollister, mysig butik, för mörk tyckte sambon,
men jag gillade den skarpt! Gillar när det är annorlunda :)


 Supercool inredning hade dom!


Hittade skorna jag är ute efter. Kunde prova, hade läst att de är stora i storlekarna,
vilket de var. Men har man som jag en väldigt hög vrist (jäkla skit),
så blir det svårt att få i foten om man inte vill ha alldeles för
stor storlek så att man ser ut som Pippi Långstrump...Måste ju gå att lästa ut dom!


 Min son Filip älskar bilar, intresset delar han med min käre sambo.
Många fina bilar i Helsingborg.


En favvo butik hade visst rea, hoppsan, blev två fynd :)


Det är väldigt roande att bo på camping måste jag säga.
Världens minsta tält smällde en dansk upp, det gula i mitten, alltså karls fötter
måste varit utanför, om han inte låg helt ihopkrupen. Ser ut som ett leksakstält!


 alla är dock inte intresserade av fotboll...tur att man kan ta med filt och
målarböcker! Mina tjejer :)


De två första matcherna gick bra, sen gick det betydligt sämre...
men det var inga sura miner för det...det är roligt med cuper.


Såå typiskt mina barn, och mig också för den delen.
Här sitter vi och väntar på efterrätten...Maja och Fanny.


Vi tog en promenad längs kajen, och vilket ställe säger jag bara,
såååå underbart med hur mycket folk som helst. Det var alla olika åldrar och
folk hade med sig grillar, picknickkorgar, vin, spel, filtar...
Tänk att få avsluta veckan varje fredag så där...jaaaaa tack!
Tror att vi flyttar hit faktiskt!


 Ett kvällsdopp för Maja och sambon. Syns att det inte regnar på flera veckor
i Helsingborg, gräset är verkligen inte grönt.


På vägen hem åkte vi till Höganäs och besökte Magasin 36, som jag längtat!
Vilket häftigt ställe alltså, dit måste ni åka till om ni är i närheten.


Hittade naturligtvis en underbar kofta från Goddis, som tyvärr inte fick
följa med hem...men nu vet jag vilken storlek jag har...ha ha ha.


Underbara underbara lampor, och bordet, vill verkligen ha!!!


Ett sånt här bord vill jag ha i tv-rummet.


 Skulle passa perfekt ute på vår altan :)


Vilket rum, vilket ljus. Detta rum har man ju sett många bilder på,
och nu var jag själv här, mäktigt...fast jag trodde att det skulle vara större.


 Älskar djur, allt som har med djur just nu. Detta gigantiska huvud hade gärna
fått följa med om det hade varit till salu OCH fått plats i bilen,
kanske hade gått om jag vevat ner fönsterrutan, hade sett rätt roligt ur tror jag.
Sambon hade nog inte velat det iof...


 En underbar spegel stod på golvet bara så där.


   En jätte fin saluhall, som vi åt lunch i, jätte gott!


Mitt ena fynd, en stor, härlig, sladdrig skinnväska från Tigha
som jag såg redan förra året men aldrig köpte...men nu är den min käraste
ägodel...LOVE! Köpte den i favvo butiken Cirkus.


Har en vecka kvar på semestern och vädret håller i sig!
Sambon håller på med tvättning av huset som sen ska målas.
Jag funderar på att fixa lie här inne, fått sååå mycket ideér när vi
var i Helsingborg...
Sen är det en person som fyller år på söndag som det ska inhandlas
en present till...sambon...som aldrig säger vad han önskar sig...
hur svårt är det inte att hitta på något då, kräsen är han också...hmmm.



Kram

2 kommentarer:

  1. Underbara foton! Älskar också Magasin 36, det är ett måste att besöka om man är i närheten! :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Ja vilket ställe alltså, hade kunnat handla massor
    om bara plånboken tillät det ;)

    Kram Malin

    SvaraRadera