söndag 23 september 2012

Göra rent hus


Äntligen får jag sätta mig i soffan!

Den här helgen har varit full med attgöragrejer.
I fredags skulle jag ut med jobbet på boule och middag,
det var riktigt roligt faktiskt :) Kom hem lagom sent...
Sambon tog med barnen på äventyrsbadet och restaurang.
Upp i tid på lördagen, Maja och Fanny hade s.k poolspel i fotboll,
tre matcher var...fick springa mellan matcherna.
Filip åkte på tennisträning (det fixar han själv!)
Sen var det snabbt hem för att fixa käk till hungriga barn,
för att sedan åka på första tennisträningen för Maja och Fanny.
 Tjejerna tyckte det var jääääätte roligt!
Medan sambon åkte iväg med en byggnadsställning så
städade jag hela huset, skurade badrummen, tvättade och bytte
lakan på alla sängar.
Idag spelar sambon golftävling. Barnen har rensat och städat sina rum.
Jag har sytt färdigt kuddöverdrager till soffan, plockat undan sommarkläderna.
Maja och jag har varit och köpt nya höst kängor och present
till en lite tjej.
Snart åker Tuva på dansträning (det fixar hon själv!).


Så...nu äntligen kan jag sätta mig ner i soffan...pust!

Full koncentration.


 Majas nya kängor.


 Fannys nya kängor.




Olivträdet har fått komma in oxå.



 Mer harmoniskt bland kuddarna nu. Mer kuddar ska det bli!
 När jag nu ska få till det, kanske nästa helg...



 Nya kläder från Pomp de Lux fick ta plats i garderoben
nu när sommarkläderna fick flytta på sig.





Nu blir det att luta sig tillbaka i soffan och bläddra i några tidningar!

Lyssnar samtidigt på lite soft musik med denna sköna böna.
Kanske skulle fixa en kopp te också...
japp så får det bli!


Önskar er en fin söndag!




Kram








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar