söndag 21 april 2013

Trädgårdsröj och altanhäng



Vilken helg vi haft, vilket väder, äntligen!
Ett ordentligt röjande på altanen blev det och möblerna kom fram.
Så nu har vi grillat och suttit ute på altanen hela helgen,
som jag har längtat...och barnen med...de har varit
ute hela dagarna. 
Trädgården fick sig en omgång också med ett rensande i häcken (guud
va mycket det fanns där), sopade rent trottoaren med grus,
klippte och rensade i hallonlandet, rensade vid mina älskade pioner,
tog bort en massa annat blajs som jag inte vill ha och rensade i rabatten.

Borde få medalj ;) ha ha ha...nää skämt å sido jag skulle såå gärna
vilja lära mig hur man sköter sin trädgård, är helt borta när det gäller växter!
Har verkligen inga gröna fingrar, hade jag vunnit på lotto i helgen
så hade jag anlitat en trädgårdsmästare!
Tvingade med sambon att åka runt till alla trädgårdsaffärer för att
leta efter tre likadana träd som jag vill ha på altanen, men hittade inga...
Förra året fanns det men inga i år...typiskt.
Får väl ta en tur till Stockholm och handla på ZETAS.
Har aldrig varit där men oj oj oj vilket ställe det verkar vara om man ser
på bilderna på hemsidan och på instagram!!

 Den där rostiga blomkrukan skulle jag vilja ha med ett träd i,
trälådorna är också så fina.


Korgen till lampa är ju underbar! Visst finns det fina saker på bilderna från Zetas?!
Bilderna är från deras hemsida.



 Nyputsade fönster och sofforna har kommit fram, nu fattas bara en hel del
växter, matta, lyktor, lite tyger och annat lull lull.


 Kolla mina rabarber har kommit upp :)


Till efterrätt blev det en björnbär/hallonpaj gjord på fjolårs bär,
som vi mumsade i oss på altanen såklart!


Att jag tänkte avsluta denna fina helg med ett iskallt rosé och lät
flaskan ligga i frysen liiiite väl länge är en heeelt annan historia...




Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar