lördag 13 juli 2013

Lite inredningstankar



Vi håller på för fullt med utsidan på vårt hus och har lagt
renoveringen på insidan på is ett tag. Men kan ändå inte släppa mina tankar
kring hur jag skulle vilja ha det.

Vardagsrummet på nedervåningen är inte färdigt, har bara bredspacklat
väggarna en gång. De ska slipas och bredspacklas en gång till.
Vi hade hittat en tapet som vi ville ha men den blev på tok för dyr så
vi får tänka om, och det är det enda jag tänker på och nu vet jag hur jag 
vill ha det :) 
Två väggar skall målas vita och en vägg skall kaklas med vitt kakel...
ja ni läste rätt...kakel i vardagsrum, det kommer bli såå coolt!
Men vet inte om det skall vara kant i kant eller förskjutet...




Kank i kant
eller

förskjutet?! Vilket är snyggast?


Sen ska jag sätta upp mitt noshörningshuvud på kaklade väggen tillsammans
med två andra djurhuvuden. En palm skall in och en sisalmatta.
Vill även ha en massa halmhattar på en vägg också.

Skit snyggt!

Vill även ha denna taklampa, men först ska taket målas och en 
takrosett sättas upp.

Från Artilleriet.

På väggen mellan vardagsrummet och kontoret(blivande, just nu vårt sovrum)
ska vi hänga upp en spegeldörr på en skena.



Sen är jag på jakt efter två STORA lampor att ha över köksbordet.
Gillar dessa, fast vet ej var dom finns att köpa...kanske ni vet?!



Bilderna är från Pinterest
Visst är de snygga...jag älskar dom!

Det är vad jag tänker på medan jag målar fönster och hus :)



Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar