tisdag 16 juli 2013

Spendera dagen i Göteborg



Idag tog jag en paus från målandet av huset och hoppade på
tåget ner till Göteborg...älskar den staden!
Var nere precis tills affärerna öppnade och då är det ganska folktomt.
Hade inte bråttom utan tog det lugnt och bara strosade runt,
har dock mina favoriter bland butikerna och går mer än gärna dit.
De som jag avverkade idag var bla. 

Sen var det en hel del andra butiker som är kedjor men som vi inte
har i vår lilla stad, alltid kul att kolla in dom också.
Hittade inget till att börja med, men sen så fyndade jag en del,
bilder kommer imorgon :)
Det var ganska urplockat och en hel del höstnyheter hade kommit,
vill dock inte handla höst grejer än, vill ha sommar först!


 Artilleriet...dessa lampor har jag nog tjatat om hur mycket som helst,
men jag kan inte hjälpa det, de är sååå snygga men ack sååå dyra.
Gillade kakelplattorna med bokstäver på, köpte dock ingen...ångrar det nu.


Gillar linne, som denna säng badade i. Snyggt med mycket kuddar,
jobbigt att bädda bara.


Många fina lampor och andra grejer för del delen också.


 Grönbers Interiör kan jag gå i hur läääänge som helst,
såå himla mysigt och gott luktar det också, det är viktigt tycker jag, att det luktar gott i
butikerna. Så himla underbara buketter till väldigt bra pris gör de också.
Så där bulliga och i underbara pasteller, precis som jag tycker att en bukett ska vara.


 Titta så fina :)


Många romantiska och skira fina saker. Den där rosa pälsportmonän
var ju bara för söt.


Mycket strutsfjädrar i olika färger...och äkta stearinljus.


Varför inte en porslinsfågel i glaskupa?!


 Rutigt golv och mycket flufffluff, en tjejdröm, tänk den som
fick ha så här i sitt flickrum.


 Fina pillerburkar med underbara motiv och med glitter såklart.


Kunde inte bestämma mig om jag skulle äta mat eller ta en fika...
fick bli en fika...värsta kaloribomben ever...citronmarängpaj med grädde och hallon.
Men jädrar i min låda vad god den är!
Och en superduper god chailatte till :)


 Provade stövlarna som jag provat flera gånger tidigare,
såå himla snygga och sköna...väldigt dålig bild, men de ÄR snygga,
jag lovar! Väntar tills de kommer på rea, de har funnits sen förra sommaren,
så de borde komma på rea snart tycker jag.


Kollade även in dessa zebra skorna, har letat länge och hittade dom sist
jag var i Göteborg men köpte dom inte idag heller...


När jag kom hem fixade sambon mat och vi åt ute på altanen,
såå härligt med semester och underbart väder!


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar