tisdag 1 januari 2013

Att få en ny familjemedlem



Ibland blir inte livet riktigt som man kanske tänkt sig,
både på gott och ont.
Det kan bero på saker som man själv inte kan påverka 
eller som man kan påverka. Livet är inte alltid så lätt alla gånger.
Särskilt när man inte har någon som stöttar en när man
som mest behöver det.

Vi har fått en ny familjemedlem (eller hon har funnits där ett tag,
men nu bor hon hos oss) och det är vi jätte glada och tacksamma för :)
Vi har öppnat vårt hus för henne och hon får bo här så länge
som det behövs. Vi ska göra allt för att allt ska bli bra för henne.

Det gör så ont i mitt hjärta att det finns människor som
faktiskt väljer vägar som inte är så bra,
varken för dom själva eller för dom i deras närhet.

Det har varit många tårar för mig den senaste tiden, och även för andra
här hemma. I förrgår blev jag förbannad på mig själv för att
  jag tyckte att jag inte hade något att ta på mig på nyårsafton...
när det faktiskt finns människor som mår skit och inte har någon
som bryr sig om dom...spela roll vad man sätter på sig...eller...egentligen.

Alla behöver vi en tankeställare och faktiskt fundera över att allt
inte kretsar kring det materiella utan vilka vi har runt omkring oss och
vilka som betyder något för oss.
 Ibland behöver vi göra vissa val i livet som kan vara både jobbiga och
skrämmande, men kan vara avgörande för hur man själv 
ska kunna överleva.



Glöm inte att säga till din familj att du älskar dom!
Det gör jag flera gånger varje dag.



Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar