måndag 7 januari 2013

Lite målning och inspiration



Har varit borta från bloggen ett tag av olika anledningar,
har varit sjuk (igen), haft mycket runt omkring mig.

I helgen kunde jag äntligen ta tag i renoveringen av Fannys rum,
började ju röja ur hennes rum långt innan jul.
Har velat ta tag i rummet länge men inte orkat eftersom jag varit sjuk,
men nu har jag använt min kvot av att vara sjuk.
Så ingen mer sjukdom i år tack :)


 Drog ut typ tusen spikar, spacklade igen hålen som sen slipades, 
kvistlackade alla kvistar två gånger. Kolla in skillnaden på taklisten...vitt is da shit :)


Första strykningen på en tredjedel av taket.


 Sent igår kväll var jag färdig med första strykningen...
det tar tiiiiid att måla bräda för bräda med pensel.


Idag blev det en andra strykning, som alltid går mycket fortare :)



Här kommer lite bilder som jag har i bakhuvudet för det
färdiga resultatet.


Nån färggrann tapet.


 Tjejigt.


 Stjärnor i fina färger som taklampa.


Detaljer.


Klädställning eller ett skåp med fina kläder.


Ett ställe för skratt och glitter.


Nu slappislappis i soffan med min älskling.



Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar