söndag 13 januari 2013

Att fira lite i förskott



Nu äntligen sitter jag i soffan och pustar ut.
Haft fullt upp hela dagen utom tidigt i morse då jag gick upp,
tände flera ljus, la mig i soffan och bläddrade i mina
älskade inredningstidningar i lugn och ro innan alla
andra i familjen hade vaknat...underbart.

Sen efter frukosten var det plockning av diverse saker, tvättstugan,
diskmaskinen, bädda sängar, tjata på barn typ 10000 gånger,
se till att alla duschade och klädde på sig.
Sen åkte vi alla ner till O´learys för lite lunch och bowling(det var länge sen)
för att fira min födelsedag så här dagen innan.

När vi kom hem var det bara att sätta igång med att baka.
Hade tänkt att bjuda mina fina jobbarkompisar på lite fika imorgon.
Det blev två björnbärspajer med kardemumma,
en plåt med moccarutor och lite "Ålandskakor".
Eller jag vet inte vad kakorna egentligen heter, jag kallar dom för "Ålandskakor".
När jag var liten så var vi på Åland varje sommar,
då tog min mormor alltid med mig till bageriet och köpte
just sådana kakor...mums.


 En superduper god (och grymt mäktig) hamburgare, pommes frites
och aioli. Jag är fortfarande mätt...


En dagens..."hängbyxor"(gamla) Vero Moda, linne Gina Tricot,
väst (gammal) H&M och kavaj/jacka (från i somras) HunkyDory.


 Grymt fula skor som man måste ha på sig.
Kan ingen designa några med lite fräcka färger, paljetter och nån annan modell?!


Fanny in action...det är riktigt roligt att spela bowling med familjen,
många skratt :)


 Jag och Filip (som kom sist igen).


 Maja, Tuva och jag. Bowlinghallen var inte överfull precis!


 Björnbärspajer med kardemumma...har hela frysen full med björnbär sen
i somras.


 "Ålandskakorna"...någon som vet vad de egentligen heter?


Moccarutor.


Nu slappa framför dumburken.



Kram


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar