söndag 11 november 2012

Paket och färg



Godmorgon på er...sovit gott?!
Det har inte jag. Sambon fick tydligen för sig att han skulle
snarka hela natten så vid halv tre gick jag och
la mig i ett annat rum...morrr. Kunde dock inte somna direkt, utan
låg och tänkte på allt jag vill hinna med idag och var sambons
fina ljusstakar tog vägen i flytten för snart ett år sedan...
Ett mysterium som vi tydligen inte kommer att lösa.



Jag fick ju två paket igår :)
Strutsfjädrarna och glaskupan var det som låg i det ena
paketet, från Modesto. Visst är dom fina? Har inte bestämt mig än
för vad jag ska ha i glaskupan men det löser sig nog.


Det andra paketet har jag inte öppnat ännu. Jag ska ju använda det som ligger i
först nästa sommar, så det ligger nog bäst kvar i paketet.
Men jag kan ju visa en bild ändå...




En helt underbar sänghimmel från Artilleriet.
Men jag ska ha den ute i trädgården över våra soffor,
kommer bli sååå himla mysigt.

Tänk er en härlig sommarkväll med många fina vänner,
god mat och dryck, levande musik, många ljus,
mycket skratt, spex, många mysiga sittplatser runt om i
trädgården, att kunna sitta under en härlig sänghimmel till långt in
på småtimmarna för att fira min födelsedag.

Jag längtar, kommer bli årets fest, om jag får bestämma,
och det får jag väl eftersom det är min födelsedag som ska firas :)
Fyller iofs i Januari men det är ju en sån trist månad, så
jag skjuter på festen till Augusti istället!


Nu ska jag ta tag i mina söndags sysslor...
slipa, spackla, slipa, måla, slipa, måla, slipa, och måla köksfönster,
vaxa köksbänken, slipa och måla över köksskåpen...
måste först ta med mig en kökslucka till måleriaffären så de kan bryta
färgen i samma kulör.

Sen blir det att åka ut till sambons fina föräldrar för att fira
fars dag.
Ni firar väl era pappor idag?!




Kram


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar