måndag 19 november 2012

Tjuvstartar fredagen



Efter att ha varit på utvecklingssamtal med min son,
ätit en god middag som sambon lagat,
lyssnat på läsläxan, hängt tvätt, lagt barn, en sväng till
affären för att handla förlängningssladdar(har nog köpt Sveriges kortaste
adventstjärnesladd), mat till imorgon och en hel del annat
jag behöver för att överleva denna veckan...
så kokade jag knäck, tog mig ett glas glögg(årets första)
och sjönk ner i soffan med några nya tidningar till
tonerna av lugn julmusik.
T.o.m sambon sitter och nynnar till musiken...hmmm.


På fredag ska jag ju ha min årliga glöggkväll med brudarna.
Så denna veckan blir det godistillverkning för hela slanten här hemma.
Var tvungen att provsmaka glöggen och några knäck som
tyvärr blev lite misslyckade...synd för mig ;)
Guuuuud dom knäcken bara smälte i munnen!
Alla de andra 60st knäcken blev perfekta, så jag fick nöja mig med två.


Sitter och lurar på vad jag ska köpa i julklapp till sambon.
Det är en svår nöt att knäcka.
Barnen är desto lättare att köpa till, för de önskar sig ju typ hela leksaksaffären.
Igår var jag och mina tjejer på stan och fördrev tiden innan vi skulle
på bio. Det fanns nog inget som de inte ville ha...
Och själv önskar jag mig massor, så till mig är det inte heller
svårt att köpa något...blink blink blink.
Vet att sambon läser bloggen :)



Vi såg på denna film igår...tjejerna tyckte den var jätte bra
och skrattade en hel del...själv hade jag svårt att hålla mig vaken...
jag är verkligen hopplös när jag ska se på film!

Ha en fin kväll!



Kram


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar