måndag 18 mars 2013

Vi kan inte ha pälsdjur



Har precis avverkat ett träningspass här hemma...
trodde jag skulle dö, spydde nästan, shit va jobbigt det var idag!
Men så stolt att jag tog mig i kragen och kämpade mig igenom
passet fast jag var helt färdig och höll på att somna i soffan
strax innan. 

Det blev functional training, jobbigt med ack såå bra träning!!!





Igår fick jag ett samtal från mina barns pappa, att vår Maja 
var allergisk mot pälsdjur, blev såå ledsen för Majas skull,
som älskar djur. Deras pappa hade lovat barnen att de skulle få
en kanin och en hamster när de flyttar till det nya huset i sommar.
Det blir inget med det nu.

De hade varit hemma hos sina kusiner och gosat med deras kaniner,
när Maja började nysa och hosta. De åkte hem och på vägen kom
prickarna och svullnaden, ögonen började klia och rinna.
Fanny blev helt förtvivlad eftersom hon tyckte att Maja
såg konstig ut. Kan inte Maja bli som vanligt igen sa hon,
och tyckte jätte synd om syrran.
De är ju för goa mina tjejer som verkligen bryr sig om varandra
när någon av dom mår dåligt!



Den här bilden skickades till mig på Maja.


Så här såg hon ut efter att hon fått medicin, lie bättre.

Usch jag kände inte igen henne när jag åkte bort till dom igår
för att kramas. När jag kom dit så var hon jätte svullen runt
båda ögonen. 
Pratade med henne idag efter skolan och det var mycket
bättre sa hon...min lilla plutta.


Så här ser hon ut i vanliga fall, Maja till vänster och Fanny till höger,
rätt stor skillnad eller hur?!

Så igår bestämmde tjejerna att det fick bli fiskar istället :)




Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar