måndag 6 februari 2012

Måndags kväll

Sambon drog till Lyon denna eftermiddag och lämnade mig och två barn hemma...



Tänk den som hade fått följa med.
Åhh vad härligt, vi hade kunnat gå längs de slingriga gatorna
suttit på nån mysig uteservering,
ätit något gott och tagit ett glas vin eller två.





vi hade kunnat gå hand i hand och tittat på alla fina byggnader,
shoppat, bott på något litet pittoreskt hotell med en liten
trevlig tant i receptionen.


Jag hade tagit på mig en fin klänning till kvällen och den där
nya, ljuvliga parfymen som min älskade Oskar hade köpt till 
mig tidigare under dagen, och fina glittriga skor.
Vi skulle gå längs gator och gränder och känt ljumna vindar
smeka mina solbruna ben...

Bilder från Google.

känt kärleken runt omkring oss.


Men så är inte fallet!!


Han är där med jobbet, och det är snö och minus grader där!

Jag sitter hemma framför brasan med ett glas rött, klädd i
raggsockor och en stickad kofta.


Så var det med den franska kärleksresan!


En annan gång kanske :)


Ha en fin kväll alla!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar