torsdag 16 februari 2012

Småfix

God kväll alla fina!

Fick värsta rycket på jobbet idag och åkte till målaraffären för att införskaffa lite grejer. Äntligen har jag fått lust att börja fixa i huset igen efter uppehållet innan jul! Har spacklat igen alla skruvhål i brädväggen och i fönsterfodren, blir en omgång till i morgon. I helgen blir det målning av väggen, den ska bli äggskalsvit.
Ska även spackla och måla ovanför alla köksskåp och resten av köksväggarna, där jag tapetserat men ångrat valet av tapet...


Några skruvhål blev det...

Det kommer bli såå ljust och fint. Näst efter det är det väggarna i vardagsrummet som behöver bredspacklas. Har inte bestämt hur det ska bli i vardagsrummet ännu. Vi rev väggen mellan vardagsrum och kök när vi fick huset, så de ska ju gärna funka ihop.

Gillar det vita, men är helt såld på industri stilen. Skulle vara coolt med en vägg klädd i rostig plåt, hur crazy låter inte det eller?! Får spåna lite till. Det kan ju inte bli värre än det såg ut när vi köpte huset.
Hur som helst så är jag väldigt glad över att jag fått tillbaka lusten att fixa i huset igen, man måste känna för det annars blir det inget bra resultat, så funkar jag i alla fall.


Nu ska jag sätta mig och läsa den bästaste av alla tidningar, tycker i alla fall jag, nämligen Lantliv. Kollar snabbt igenom den när jag fått den i brevlådan, sen när barnen somnat, då lusläser jag den :)



Ha en trevlig kväll!


Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar