tisdag 1 maj 2012

Gårdagen


Hallå hej alla sköna bönor!
Hur har ni det i vårvärmen? Visst är det underbart?! Blå himmel utan moln,
solen värmer underbart och det växer så det knakar i trädgården
(betyder dock att det behöver rensar på ogräs).

Gårdagen tillbringades med Tuva och Vilmer, sambon golfade.
Vi tog en cykeltur, efter den sena frukosten, för att kolla in lite plantor
till trädgården...snacka om att det skiljer i priser på de olika ställena!

Här är jag på Plantagen och kollar in några plantor.


Jag i ett nötskal...måste spela apa...
Jacka Gina Tricot, byxor Maison Scotch Mathilde, tröja H&M, skor Vagabond Nilson Shoes, väska egen design.



Kanske skulle köpa denna?



Eller ska vi ta dessa? 

Det blev tyvärr inga blommor alls. Gick och pillade på lite citrusväxter och olivträd...
Skulle vilja ha lite marockanskt inspirerat på stora altanen, mycket färger, lyktor,
kuddar, mattor, sängar, tyger, växter och dofter.
Jag är ju inte mycket för färger men på altanen skulle jag vilja ha det!



Gick även till tandläkaren med lilla Maja igår. Hon var otroligt
duktig. De slipade två tänder, hon biter nämligen korsbett.

 Duktiga Maja lägger sig tillrätta.


 Här visar tandläkaren hur det känns med borren på hennes nagel,
otroligt pedagogiskt...så var det verkligen inte när jag var liten!
Jag gillar INTE att gå till tandläkaren.



Så här glad blir Maja efteråt när hon fick välja en liten sak i barnlådan.
Ett fingermonster...




Jag fick hjälp av Tuva att bära ut sofforna på soldäcket,
här är det så skönt att sitta och slappa tillsammans med en tidning och ett glas vin.


 Möblerna är från MIO, fast köpta för några år sedan.


Inte dumt va?


Fina rosa liljor som doftar ljuvligt.


Ljuslyktor måste det finnas lite här och där.



Härliga kuddar från MIO, finns i massor av färger, bara att byta efter humör.


Nu ska vi fixa lite i trädgården
Ses senare



Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar