fredag 14 december 2012

Att börja renovera ett fult rum



I förrgår fick jag ett ryck och röjde i Fannys rum.
Alla grejerna plockades ut och så tog vi bort det apfula, mörka 
klickgolvet. Under fanns en matta och under den masonitskivor som satt fast med
flera tusen små spik...sen hittade vi fint trägolv :)
Vi tog ner det sänkta taket och även det spända taket(för det var skadat).
Hittade även originaltaklisten...jippi.
På väggarna sitter gipsskivor som också ska tas bort eftersom de
inte täcket hela vägen ända upp till tak.

 Så här såg rummet ut innan vi började riva ut golv och tak...
Såå tråkigt, mörkt rum för en 7-årig tjej!


 Svarta, randiga tapeter och mörkt golv...bläää.


Här hittar vi trägolvet, fint och utan skador.


 Sambon river ner taket och tar bort all isolering som fanns, vilket slit!


 Originaltaket som ska målas högblankt vitt.


 Titta så fint golv...fast jag ska också måla det högblankt vitt.


Här ser man taklisten, härligt att hitta gamla skatter!

Ska måla tak, golv, element och lister vita.
Väggarna kommer också bli vita förutom två halva väggar där det blir lite mer färg,
en ljuslila tapet med blommor och fjärilar.
Det kommer bli så himla mycket finare och tjejigare,
längtar till att få piffa och puffa rummet!
Imorgon åker jag till Göteborg, blir till att kolla om man hittar lite grejer
där, hittar alltid massa fint i Göteborg :)

Det är så himla roligt när jag får mina "fixarperioder",
kan knappt sova på nätterna utan ligger och tänker på vad och hur
jag ska göra. På dagarna sitter jag och surfar runt för inspiration 
och var jag kan köpa fina saker :)

Ska fortsätta surfa runt nu!



Kram


 



2 kommentarer:

  1. Vilken skatt att hitta. Rena drömmen när man renoverar :-)
    / Linda

    SvaraRadera
  2. Ja visst var det :) Återstår mycket jobb att få det fint bara...
    Tack för att du tittar in här och välkommen tillbaka :)

    Kram Malin

    SvaraRadera