tisdag 18 juni 2013

Att få flytta in i sitt nya rum



Idag satte jag upp golvlisterna och sen var det bara att
flytta in Fannys saker i hennes nya rum.
Vilken glad tjej jag hade här hemma, samtidigt som hon tyckte det
kändes konstigt att inte dela rum med Maja längre...
Det är ganska ljust här inne...sa hon innan hon la sig...det var
nämligen svarta väggar i hennes förra rum (det som ska bli vårt sovrum nu).

Rummet är inte helt klart ännu. Det ska upp några tavlor som jag
beställt, gardiner och gardinstång och fönsterbräda ska upp,
taklampa ska inhandlas och sen vill man ju piffa till det lite :)

Allt som står på skrivbordet ska inte stå där heller...vi får känna
oss fram och bo in oss lite först.

Men så här såg det ut idag när vi burit in en del av hennes saker.


 Den fina järnsängen som jag fyndade på blocket för flera år sedan och
renoverade får duga ett tag till.


Några små mjukis djur bor fortfarande i Fannys rum.





 Hon fick överta storebrors skrivbord, passar bättre här tycker jag.
Måste hitta en stol som passar också...denna är för hemsk!


 Glasburkarna jag köpte på Indiska för nåt år sedan fick sin givna plats.
Det finns mycket fint på Indiska!


Burkarna från Green Gate rymmer pennor, pärlor och stenar.


Plockade in några knoppar av min ljuvliga pion och ställde på skrivbordet.




Dessa två bilder har jag beställt från Fotografiska och
de kommer nog bli perfekta på väggen...det får inte bli för gulligt
till en 8-åring.



Visst är de fina...ska sätta in dom i en svart smal ram...
kjolen blir ju perfekt till tapeten :)



Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar