lördag 15 juni 2013

Att fortsätta med renovering



Fannys rum blev färdigt igår, får bara vänta tre dagar innan
vi kan ställa in hennes saker.


 Golvet blev så fint...ja hela rummet blev fint!
Golvlisterna ska dit bara.


Så mycket ljusare och fräschare...lite taskiga bilder bara,
tagna med mobilen...men ska ta riktigt fina när
jag möblerat och piffat till där inne :)



Sen var det bara att sätta igång med nästa rum.
Vårat nuvarande sovrum som ska bli kontor. Men vi får bo i 
kontoret ett tag till eftersom vårt blivande sovrum är ett riktigt
stort renoverings projekt...


Så här såg det ut i morse...bruna fula tapeter.


Mörkt och inte alls särskilt trevligt.


Denna fondvägg har jag stört mig på länge...äntligen ska det bort!


 Vitt...vilken skillnad och vilket härligt ljus!! Nu känns det 
verkligen att det är en glasveranda :)


Den nya, snygga och trevliga fondväggen...sjukt nöjd!


Under parkett golvet fanns den gröna plastmattan
som är genomgående i alla rum...och under den ligger trägolvet,
det ska tas fram imorgon!


Målade dörrlisterna också...kolla skillnaden...bra mycket fräschare nu.


Trägolvet finns tyvärr inte kvar i hela verandan :(
Men han som tagit bort det och ersatt med ett riktigt fult golv
och ett jätte fusk jobb har lämnat ett avtryck...om jag fick tag på dig så
skulle jag...!!



Trevlig kväll alla snygga!



Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar