söndag 23 juni 2013

Byggställning och älskade detaljer



Idag har vi fått upp byggställningen utanför huset, på baksidan.
Det var min sambo som slet mest, jag servade lite bara...
Så nu är det bara för vår snickare att komma och byta vindskivor och
den panel som behöver bytas. Sen ska huset tvättas och på vissa
ställen skrapas, sen ska det målas vitt!!
Kommer bli såååå bra och mycket finare än det är idag!
På bilden nedan är bara halva ställningen uppe...



Idag är huset målat i en ljus grön och lite mörkare på knutarna,
fönstren är röda. Färgen är värre i verkligheten, rent av gräslig faktiskt.
Men nu ska hela huset bli vitt :) 




Lite detaljbilder från den senaste renoveringen inne i huset
och på vackra saker jag älskar...

 Mitt nya parasoll från Små ideér. Ett sådant har jag velat ha i säkert tio år,
nu äntligen är det mitt, och det är sååå vackert, handmålat från Bali.


 Mitt bästa köp ever, snäckskalslampan, som jag letade i många år efter.
Hittade den i Helsingborg för två år sedan.
Kärlek vid första ögonkastet! Låtsas att ni inte ser sladden som hänger vid sidan ;)


 Skåpet och krokarna på plats (gamla) från Pb Home.


 Fina krokar (gamla) från Pb Home.


 Mitt bästa halsband, tröttnar aldrig.


Tapeten...jag älskar den, det blev så bra i glasverandan.

Nu ska jag kolla in olika webshopar och sukta efter godsaker.




Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar