fredag 7 juni 2013

Vilket slit



Gaaahhh jag har ont i heeeela kroppen!
Shit va jag har slitit i två dagar nu med detta rum,
som bara skulle fixas till rätt fort...som vanligt blev det jobbigare
än jag hade hoppats på.

Tänkte att jag väääldigt gärna ville ha fram trägolvet nu när jag ändå
var igång. Så jag lyfte på en av de fula klickgolvsbrädorna för att
se vad som var under. En ful grön plastmatta, som släppte lätt,
under den en apful korkmatta, som också släppte lätt och under den var
ett jätte fint trägolv...kanon tänkte jag, det här kommer
gå hur bra som helst, och snabbt också.
Det var bara det att den där korkmattan satt som berget på resten av golvet!
Men det var ju bara att fortsätta...

Har ont precis över allt i kroppen, och skavsår och blåsor.



 Vad tycks om denna mossgröna plastmatta med gamla färgfläckar på?


 Under en korkmatta...mattan från helvetet visade det sig typ 15 minuter senare...


 Hittade en skatt under korkmattan, där det var lätt att få bort den,
nämligen en sten (som tyvärr var sprucken). Det har funnits en öppen spis
här tidigare, dock inte längre. Varför tog man bort dessa värmekällor förr?!!


 Under korkmattan (från helvetet) fanns detta fina trägolv, det var bara här det gick
lätt att ta bort...hur det var på resten av golvet ser ni på nästa bild!


Ja vad säger man...ser ut som ett jordgolv. Att sitta på dubbla sittdynor hjälper
inte kan jag säga. Har ont ända in i benmärgen! 
Men ni ser ju...har en hel del kvar att ta bort imorgon...längtar...NOT
Faaaan för människor som limmar på kork på fint trägolv!!!

 Målade lite mellan skrapandet...det är däremot mycket roligare och man ser
ett resultat direkt! Här håller jag på att måla dörren i högblank vitt.


Här ser man dörren efter första strykningen, kommer måla den
minst två gånger till. Taklister har kommit upp, de ska målas imorgon.

Har även målat elementet en gång, dörrfodren för tredje gången,
fönstret och fönsterfoder en gång och spacklat fondväggen en gång.
Fortsättning följer imorgon :)

Nu blir det film...kanske inte till klockan 01:50 som igår kväll...



Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar