tisdag 4 juni 2013

Att förvandla ett rum



Vi bor ju i ett gammalt hus med mååånga rum, som
alla behöver renoveras. Vi tar det lite som det
kommer och när andan faller på.

Så igår kände jag att nu var det dags att ta tag i detta igen.
Att det får ta den tid det tar, gör också att jag hinner tänka efter
och ändra mig några gånger innan jag börjar renovera...

Så var det även denna gång...jag ändrade mig...Fanny får ett annat
rum, som står tomt...vi tar hennes rum och vårt rum blir
kontor...kommer bli kanon bra!

Så efter jobbet igår drog jag till färgaffären för att köpa färg och
beställa tapeter. Ändrade mig idag angående den ena tapeten och ringde
tidigt i morse för att ändra till en annan ha ha ha...åhh det kommer bli så fint!

 Innan...


Efter...

Innan...


 Efter...

Det är ju långt ifrån färdigt men ni fick en lite titt iallafall.
Det ska även komma upp en fin tapet på den bruna väggen på bilden ovan.

Nämligen den här fina från Ferm LIVING.

Dörren, listerna och elementet ska målas vita,
även det fina trägolvet som ligger under det apfula klickgolvet.

Sen ska rummet pimpas med fina detaljer...det är såå himla roligt
att göra något som man gått och tänkt på länge.
Ännu roligare är det ju att min dotter är jätte glad att äntligen få
ett eget rum igen :)



Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar