söndag 4 mars 2012

Sköna söndag


Känner mig bättre idag och är i städ/röjartagen...

Tittade ut över trädgården, inte mycket till trädgård egentligen men den kommer att bli det, hoppas jag.
Har inga gröna fingrar och har egentligen aldrig haft en riktig trädgård, bara en gräsplätt när jag bodde i ett radhus för flera år sedan.

Vi har fyra äppelträd, ett päronträd, ett bigaråträd, ett plommonträd, hallon-, krusbär-, vinbär- och björnbärbuskar. Gräsmatta med grusgång. 
Har många tankar kring denna trädgård, som förra ägarna ej skött på många år. Vi har klippt ner häcken och beskurit träden, så nu ser det helt ok ut. Vill behålla alla träd och buskar för de hör till huset.
Vill riva lekstugan och bygga en ny fin till mina tjejer, riva det så kallade garaget och bygga en carport med tillhörande förråd byggd som en gammaldags länga. Gräva upp en lång rabatt och plantera nya fina blommor. Ta upp en ny ingång i häcken för bilen och även gräva upp gräsmattan en bit och lägga grus. Längs med den nya ingången vill jag gärna ha en lavendelremsa. Fixa två pallkragar så jag kan plantera jordgubbsplantor och lite kryddor, gott och roligt för barnen att gå och smaka på :)

Har en jätte fin hängmatta som jag köpte för ca 5 år sedan som ska upp mellan äppelträden, där ska jag ligga och njuta. Vill även hitta en fin enkel gunga att hänga upp i nåt träd till barnen.

Ja, ni ser ju att vi har måååånga vill-göra-saker-i-vår-trädgård-i-sommar.

Vi ska även hinna med att måla om huset vitt. Pust!



Här kommer lite inspirationsbilder som jag hittade på nätet.


Härlig rabatt.






Lata dagar i hängmattan.



Fin inramning av grusgången.



Söt lekstuga.



Precis sådana pallkragar vill jag ha, fast röda, hittades här.



Fina gamla utemöbler.



Äppelträd.



Drömmer vidare.

Ses senare, ska iväg på en liten tripp.


Kram






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar