fredag 23 mars 2012

Syprojekt


Jag gillar att sy, när andan faller på vill säga. Då brukar det bli en hel del...


Det fick bli en sommar väska i linnetyg.



Använde lite spets att knäppa knappen med, som mormors syster knypplat.

Fodrad och en ficka till mobilen.


Tidigare har jag gjort väskor och ett lektält (som fick komma upp i altanen idag) till Maja och Fanny.






Virkade jordgubbar.






Tältet är sytt i vitt linnetyg. Med massor av kuddar där inne så blir det super mysigt för tjejerna att ligga där.



Vimplar i flera färger och mönster.






Man kan smygtitta på vad som händer utanför...



Två spröjsade fönster finns i tälten så man kan titta ut.


Har en sommar kappa/lång kavaj som nån gång ska bli klar...
Kommer bli snygg till alla sommar fester :)

Vitt linne, kragen i vit sammet, foder i nåt guldigt.







Det ska bli knappar sydda med glaspärlor i paselliga färger.






Får se när jag syr färdigt den...



Känner mig bättre idag, men har fortfarande såå ont i hela kroppen.
Det får bli en lugn fredag tillsammans med familjen...kanske kan bära ner en säng till altanen och ligga där medan sambon grillar...låter kanon tycker jag!


Njut i vår värmen!


Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar