måndag 12 mars 2012

Vårtecken


Hej på er alla fina. Hoppas helgen varit bra. För oss har det varit en väldigt bra helg,  vi har hunnit med massor. 
Det fina vädret fortsatte även idag, underbart att det är ljust ett bra tag efter att man kommit hem från jobbet...man får liksom en längre dag och barnen kan vara ute även efter middagen.
Det fick bli grillning idag, såå gott!


På affären hittade jag ytterligare ett litet vårtecken...nämligen små violer...
en av mina favoriter bland krukväxter.








Påskdessert


Kunde inte låta bli att tjuvstarta påsken idag...
Till efterrätt fick det bli:


Detta är en Finsk dessert. Har ätit Memma sen jag var liten, släkten kommer från Åland.

Mamma kom över för att äta Memma tillsammans med mig och barnen, ja inte alla, bara Filip och Fanny, de är de enda av barnen som gillar Memma. Tror att antingen gillar man det eller inte...man kan nog inte lära sig att gilla det. Det är brunt och kladdigt, lite som en väldigt kladdig kladdkaka...de flesta tycker att det ser ut som, ja ni vet...bajs. Deras bajs måste se konstigt ut!

Hur som helst, man äter det kallt med strösocker och ovispad grädde till...mmmm
Älskar Memma!! Lika mycket som marsipankycklingar, som man snart kan köpa :)

Funderar på att ta med Memma till jobbet nästa gång det är min tur att ta med fredagsfika.




Nu blir det att softa i soffan med sambon

Ses i morgon


Kram






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar