tisdag 7 augusti 2012

Att vilja få ordning


Hej på er! Hoppas ni har det bra.
Här är det bra förutom en ömmande fot, skadade ju den 
i Helsingborg i lördags, och nackont och ömt mellan skulderbladen...
men det beror på att jag målat kökstaket! 
Äntligen...så fint det blev sen, bilder kommer när allt är färdigt,
lister ska upp och lite mer målning ska göras.

Igår kände jag att nu ville jag börja fixa här i huset igen,
va skönt det är när man känner så, finns ju en del att göra...
Kände även för lite inköp och satte mig därför på cykeln,
kom tyvärr inte så långt innan regnet hann ikapp mig.

Köpte tre ljusstakar i järn. Igår var det verkligen en tända ljusdag.



Köpte några blommor också. Älskar små violer, synd att jag är såå kass på
att sköta mina blommor bara, har verkligen inte några gröna fingrar,
önskar att jag hade det!!



Eftersom det var en riktig "höstdag" igår så fick det bli en
kopp te i min favvokopp.




Några filmer...



Och goaste fikan, moccabakelse, tillsammans med halva familjen,
mina barn är hos sin pappa...


Idag är det en sån där konstig dag, vädret vill liksom inte
bestämma sig, ena stunden mörkt ruggigt och regn för att i nästa
stund vara soligt och grillväder...hmmm.


Nu blir det en dusch och sen sätta sig i soffan för att bläddra
i mina inredningstidningar(tröttnar aldrig på dom), tycker
att jag fixat färdigt för idag...eller så kanske jag bakar något och kopplar
in lampor och sladd i min underbara snäckskalslampa först ;)

Ha en fin kväll!




Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar