söndag 17 juni 2012

Blommor


Efter en trevlig dag med kalas, där det bjöds på god mat,
så tog jag en sväng i trädgården för att kolla in vad som håller
på att hända. Knoppar som håller på att brista och
andra som redan slagit ut :)
Detta är ju vår första sommar i huset så jag har ingen aning om vad som finns
i rabatterna. Får liksom ge det lite tid och se vad som finns, för att
därefter plantera vad jag vill ha.



Fina prästkragar som slagit ut. De andra, som bara är små små knoppar än så länge,
vet jag inte vad det är för blomma...någon som vet?


Sen finns min absoluta favorit bland blommor här i trädgården till min stora
förtjusning!! Denna blomma är, enligt min smak, den vackraste
som finns. Gifter jag mig nån gång så vill jag ha den i min brudbukett!


Pion...finaste av dom alla...är på bristningsgränsen...och det kommer
många :) Längtar tills jag kan plocka med en bukett in och sätta i min fina vas.


Nu ska jag surfa runt och kolla efter något fint
att ha på mig på midsommar.
Tjing tjing girls!



Kram


1 kommentar: