måndag 18 juni 2012

En sockerbagare



Här har det bakats idag, inte så mycket som jag hade tänkt
men ändå. Ska fortsätta imorgon med olika sorters bröd :)

Vi bestämde på jobbet att vi skulle ha kakfrossa på onsdag, jag och grabbarna
vid mitt bord. Vi ska fira att det är midsommar på fredag och 
eftersom jag är ledig på torsdag så tar vi fikat på onsdag, bra va!!

Så efter en skön promenad hem från jobbet satte jag igång med
baket. Hittade nämligen ett smarrigt recept hos denna sköna böna...och vilka
sockerkringlor sen...de bara smälte i munnen...killarna på jobbet
kommer älska mig!!! Fast det gör de redan ;)


Åhh vilka fantastiska sockerkringlor...


Sen bakade jag "formar" till en underbar kaka som ska fyllas
imorgon. En kaka som jag minns från mina barndomssomrar
på Åland. Riktiga prinsesskakor.


Här är formarna...imorgon visar jag hur de ser ut när de är klara :)

Det doftar ljuvligt här hemma nu. 
Till sambon väntar en sockerkringla när han kommer hem från golfen,
han kommer nog bli glad, han är ett riktigt sockermonster!

Nu blir det en dusch och sen ska jag läsa mina nya
inredningstidningar som fick följa med hem från affären...

Önskar er en fin kväll
Ses imorgon



Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar