söndag 3 juni 2012

Planering, beslutsångest och värk


Sitter här med veck i pannan och försöker gå igenom 
min dotters student nästa fredag. Vad jag har gjort, köpt,
beställt, vad som ska göras, vad jag inte får glömma, om vi ska
papptallrikar eller porslinstallrikar (men då har vi inte så det räcker),
vad jag ska ha på mig för kläder och skor, om det blir fint väder eller inte,
och hur vi löser det om vädret inte blir så bra...
Till råga på allt så vaknade jag med världens värk vid sidan om 
högra skulderbladet, gör fruktansvärt ont att vrida på huvudet åt båda
hållen!

Ja ni hör ju, det är mycket just nu!

Har gjort det så smidigt som möjligt. Maten har jag beställt från catering
och tårtorna ska en vän göra. Alla barns kläder ink studentens är fixade.
Det är bara mina kvar...
Dekorationerna är ordnade och skylten är beställd, hämtas på måndag.
Presenten är fixad, kommer bli väldigt roligt att få överlämna hi hi hi.

Det jobbigaste är nog ändå det där med tallrikarna, jaa jag vet,
ett i-lands problem men ändå. Vill gärna ha hjälp med det beslutet!

Papp eller porslin?!

Är egentligen emot papp och plast men det är smidigt.
Porslin är mycket mycket finare, men då måste jag köpa fler och
det kommer vara udda tallrikar (vilket inte gör något eftersom alla inte kommer
att sitta vid samma bord). Men det blir mycket disk och mer jobb.
Vad ska jag välja...hjälp snälla!


Hur gör ni andra som haft/har student?



Kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar