söndag 17 juni 2012

Kalashelg


Denna helg går i kalasets tecken. I fredags var det skolavslutning,
och det firades ju absolut, med det årliga kakkalaset :)
Igår var Fanny på ett kalas och Vilmer på ett annat.
På kvällen kom några vänner över på middag.

Fick så fina blommor av vännerna igår, de doftar ljuvligt!


Vi bjöd på grillad kyckling, majskolvar, hemmagjord potatissallad och en smarrig sallad.

Idag ska vi alla fira sambons mamma och sen ska Maja på ett kalas.
Herre gud vad barnen blir bjudna på kalas hela tiden, tänk den som fick
gå på kalas/fest, det händer inte så ofta nu för tiden.
De flesta, eller alla egentligen, i vår bekantskapskrets har inget kalas/fest
när de fyller år...de vill inte bli firade eller sticker iväg tillsammans med
sin familj...vilket är helt upp till var och en, vill man inte bli firad
så får man acceptera det!

Men nästa år när jag fyller jämnt... ska jag ha fest!!!
Och jag läääängtar, har börjat planera redan nu.
Fyller i januari men tycker att den månaden är såå trist så jag tänker
skjuta på festen till augusti, kommer bli så himla roligt...hoppas jag :)
Tänkte mig en stooor grill buffé där alla kan välja och vraka, mycket
gott att dricka som man får från baren, ett jätte fint partytält med
härlig inredning, levande musik, glada vänner och mycket spex :)

Här kommer lite fest inspiration :)












Bilder från Pinterest.

Den sista bilden är ju helt underbar med många härliga sittplatser
i hela trädgården, så vill jag ha det :)
Mycket glitter också, älskar glitter!!!

Nu är det snart dags för dagens första kalas...



Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar