tisdag 17 april 2012

Kalas och fest


Sista barnkalaset avklarat idag då Vilmer fyllde 10.
Han fick många fina presenter...en armbandsklocka, pengar, en waveboard,
skydd till denna, bok, melodifestivalskivan, luvtröja, solisar i pilotmodell.
Han var jätte nöjd med dagen...tror jag det :)

God smörgåstårta och massa gott fika fick vi i oss också.

En sån här tårta kanske det får bli nästa gång.
Bild från Pinterest.




Men vilket väder vi har haft idag...regn, sol, snö, hagel...om 
vartannat. Inte ser det lovande ut resten av veckan heller.
Jag som hade hoppats på sol och värme, tycker faktiskt att det är på 
tiden att vi får det nu!

Nästa fredag ska nämligen mina jobbar kompisar komma hit på 
avdelningsfest. Vi ska spela brännboll, ha sjukamp och grilla i vår trädgård.
Ja brännboll spelar vi inte i min trädgård, det gör vi en bit bort, men
det andra ska vi väl försöka göra här. Men då måste det ju bli skönare ute!
Började måla på altanen igår och ska bli klar där innan nästa fredag. Så
att vi kan sitta där tänkte jag. Vi ska även hämta hem våra utesoffor och ställa
på altandäcket, det kommer bli så bra :)

Men som sagt det är över en vecka kvar så vi får hålla tummarna :)

En och annan god drink får det allt bli på festen. Kanske skulle testa denna.
Bild från Leila.


Min favvo drink är strawberry daiquiri...på färska jordgubbar såklart!

Vilken är din?



Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar